Som nyopstartet virksomhedsejer eller som hjemmesideindehaver af en webshop er det afgørende, at du forholder dig til SEO.
Når du sælger produkter eller ydelser fra din hjemmeside, skal du hele tiden være opmærksom på, hvordan dine kunder kan finde frem til dig – og hvor let eller svært de har ved det.
SEO står på dansk for søgemaskineoptimering og er en samlebetegnelse for de mange delaktiviteter- og opgaver, som har til formål at få din hjemmeside til at ranke højere på Google.
I denne artikel vil vi anmelde SEO Site Checkup som er et gratis og nyttigt SEO-værktøj. Du kan prøve SEO Site Checkup via dette link.
Læs flere SEO og økonomi nyheder og bliv klædt godt på til at generere trafik på dit website.
Kom godt i gang med selv at arbejde med SEO
Det har stor betydning for driften af din virksomhed, at du har en hjemmeside, og at du arbejder med at forbedre den i forhold til Google. Når du er bekendt med, hvordan du skal sætte tekst og billeder op på såvel landing page som undersider, vil din hjemmeside komme længere op i søgeresultaterne.
Denne synlighed er kilden til at nå ud til dine kunder.
Når de søger efter en af dine varer på søgemaskinen, skal din hjemmeside gerne være én af de første resultater, der dukker op.
Det er langt fra os alle, der er lige erfarne med at arbejde med programmer, elektronik og digitale løsninger. SEO Site Checkup kan blive din primære informationskanal, når du vil arbejde med at forbedre din hjemmeside, så den passer til Googles algoritmer.
Du behøver ikke have viden om SEO, når du vil gøre dit website mere synligt på nettet.
På SEO Site Checkup får du beskrivelser af og informationer om, hvordan du skal designe din hjemmeside.
Få adgang til de vigtige SEO-redskaber
Det er ikke kun viden og informationer, du får glæde af ved at bruge SEO Site Checkup. Du får også adgang til de betydningsfulde værktøjer, som du skal bruge til at optimere din hjemmeside. Det gælder blandt andet et værktøj til at lave analyse af de mest relevante keywords.
Når du laver produktinformationer og beskrivelser på din hjemmeside, skal du altid forholde dig til, hvilke primære keywords du skal bruge. Disse er forskellige fra branche til branche og fra firma til firma.
Des mere bevidst du er om, hvilke formuleringer og termer din kundegruppe bruger, når de søger efter dine varer på nettet, des bedre kan du skræddersy teksten på hjemmesiden.
Det samme gør sig gældende, når du udvælger billeder til undersiderne. Her kan du få hjælp fra SEO Site Checkup i forhold til udvælgelsen af billeder samt deres placeringer på hver underside.
Test din hjemmeside, så du kan lave forbedringer
SEO er ikke en engangsopgave. Det er tilbagevendende arbejde, som du hele tiden skal forholde dig til. Google ændrer løbende sine algoritmer, og med en dynamisk webshop vil der komme nye produkter til i dit sortiment.
Det smarte ved SEO Site Checkup er, at du til enhver tid kan analysere, hvordan din hjemmeside fungerer. Det er gratis for alle at gøre brug af redskaberne og mulighederne, så der kan gennemføres de forbedringer, som gør det muligt for dig at opnå mere synlighed på nettet og større salg.