Der er ikke noget værre, end at besøge en hjemmeside fyldt med fejl, og som overordnet set præsterer utrolig dårligt og utrolig langsomt. Man får på ingen måde lyst til at besøge sådan en hjemmeside igen, uanset hvor godt indholdet på hjemmesiden måtte være.
Som ejer af en hjemmeside, er det ingen hemmelighed, at det er utrolig vigtigt, at de besøgende på siden får en god oplevelse, hver gang, så man er sikker på, at besøgerne vender tilbage gang på gang, for at udforske dit indhold, uanset om det er produkter du forsøger at sælge, eller artikler du forsøger at sprede.
Heldigvis findes der et redskab, som kan hjælpe dig med at sørge for, at din hjemmeside altid fungerer og præsterer optimalt. Det kaldes Google PageSpeed Tools, og det ser vi nærmere på herunder.
Hvad er ”Google PageSpeed Tools”?
Hvis du er ejer eller administrator af en hjemmeside, ved du hvor vigtigt det er, at din hjemmeside ikke er langsom og fyldt med fejl. Hvis du ønsker at undgå dette, og sørge for at din hjemmeside er så brugervenlig og optimalt præsterende som overhovedet muligt, kan du overveje at prøve Google PageSpeed Tools, som er udviklet til at gøre netop dette.
Google PageSpeed Tools er en samling af værktøjer fra Google Inc, som alle er udviklet til at hjælpe din hjemmeside med at fungere hurtigere.
Der er fire overordnede værktøjer i denne samling, og de er alle designet til at sørge for, at hjemmesiden fungerer så godt som muligt, når den åbnes i Google.
PageSpeed Insights er en af disse værktøjer, og dette værktøj kan bruges til at sige noget om, hvilke elementer man kan optimere i forhold til hastighed, mobilvenlighed og rendering.
Når man kører en test med Google PageSpeed Insights, vil den give hjemmesiden en scorer mellem 0-100, hvor en score på 85 vurderes til at være ret god.
Når man kører en test, vil Google komme forbi hjemmesiden to gange, en gang på en mobil enhed, og en gang på en stationær enhed, for at teste hjemmesiden fra flere forskellige slags enheder.
Hvordan bruger jeg dette?
Umiddelbart lyder alt dette meget teknisk og kompliceret, og det er selve teknologien bag det også. Dog er det faktisk enormt let at bruge, og Google har i høj grad sørget for, at langt de fleste kan være med på dette produkt.
I programmet vil der være en ”bjælke”, som man kender det fra Googles søgemaskine, hvor du kan indtaste enhver URL. Det er her du indtaster din hjemmesides URL, og trykke enter.
Herefter vil Google levere en score, som nævnt vil være mellem 0-100. Sammen med din score, vil du også modtage anbefalinger fra Google om, hvordan du kan optimere din hjemmeside, for at forbedre din ydelse, og dermed få en højere score.
Værktøjet kan derfor være rigtig godt til ikke blot at fortælle dig, hvordan din hjemmeside yder ny, men, også hvordan du kan sikre dig, at den kommer til at yde endnu bedre.
Dette indlæg er sponsoreret af hjemmesiden Alt-til-Windows.dk