Google AdWords indeholder mange effektive annonceringsformer, hvor remarketing er særlig interessant eftersom du med remarketing annoncerer imod besøgende på din side eller webshop som allerede har besøgt den tidligere, men ikke realiseret en konvertering i.e. har foretaget et køb, download af din app eller det succeskriterie som ligger til grund for definitionen af en konvertering på din Google AdWords konto.
I denne artikel vil vi kort vise hvordan du opretter remarketinglister i Google AdWords, så du kan tilknytte dem til din eksisterende og fremtidige kampagner.
Sådan gør du
1. Første skridt er at logge på din AdWords konto.
2. I højre administrationspanel skal du i bunden vælge “Delt samling“.
3. Klik på underkategorien Målgrupper.
4. Herfra kan du begynde med at oprettet dine remarketinglister ud fra de kriterier som du ønsker. Første gang du implementere dit remarketing tag på din hjemmeside eller webshop oprettet AdWords automatisk nogle remarketinglister som f.eks. “alle besøgende” og “alle personer, som har foretaget en konvertering“.
Disse remarketinglister kan du se og redigere i, hvis du har behov for dette.
Klik på den røde knap “+Remarketingliste” for at oprette din første remarketingliste.
Du kan oprette alle de remarketinglister, du har behov for og lave den så specifikke eller generelle som din annonceringsstrategi foreskriver. Når du har oprettet remarkertinglister, kan du oprette nye kampagner og annoncegrupper, hvor du kan tilføje listerne.